مقدمه                                                                         

فروشگاه اینترنتی دیجی آفر  در راستای رسالت خود در جهت حمایت از بنگاههای اقتصادی کوچک، توسعه کارآفرینی و بهبود فضای کسب و کار مجازی، در تاریخ                  مطابق مواد 10 و 219  قانون مدنی، بر اساس تعامل مشترک و حسن نیت و مفاد ذیل اقدام به انعقاد قرارداد می نماید.

ماده 1. تعاریف

1-1 – کالای معیوب: عبارت است از هر گونه کالا یا هر بخش یا جزیی از آن که دارای ایراد، نقص، صدمه و یا دارای گارانتی غیر معتبر یا حسب مورد فاقد گارانتی، گواهی، مجوز یا پروانه هایی که قانونا جهت فروش آن کالا الزامی است باشد.

1-2 – کالای تقلبی یا غیراصل:

کالاهای ذیل، کالای تقلبی یا غیراصل محسوب می شوند:

کالایی که با برند یا مدل اصلی آن کالا از نظر نام متشابه اما از نظر اصالت متفاوت است و یا هرگونه کالایی که از نظر جعبه، بسته بندی، جنس، کیفیت و غیره با کالای اصلی که توسط مراکز مورد تایید که کالاهای اصل را به  فروش می رسانند (مانند سایت اصلی برند یا شرکت های وارد کننده ی قانونی) مغایرت داشته باشد و همچنین در فروشگاه اینترنتی دیجی آفر در عنوان یا تصاویر کالای نمایش داده شده، برند اصلی کالا ذکر شده ولی کالای فروخته شده با نمونه ی اصلی کالا مغایرت داشته باشد؛ کالاهایی که در آنها شماره سریال، مدل، برچسب یا سایر نشان‏های شناسایی و یا مشخصات کالا، قطعات و اجزای آنها و یا بسته ­بندی یا هرگونه نوشته‏ای در روی آنها بطور غیرمجاز از جانب تولیدکننده، توزیع­ کننده یا طرف دوم  کالا و یا هر شخص دیگر، محو، تغییر، جایگزین و یا به هر شکلی دستکاری شده باشند؛ کالاهای مغایر با مقررات قوانین و مقررات و ضوابط و استانداردهای دولتی،عمومی و صنفی به ویژه مقررات بهداشتی؛ کالاهای ناقض حقوق اشخاص ثالث از جمله حقوق مالکیت فکری.

1-3 – کالای قاچاق: کالایی است که دارای مدارک و مستندات رسمی قابل ارائه دال بر ورود و ترخیص آن از مبادی قانونی و گمرک رسمی کشور نبوده یا هر کالایی که وفق قوانین و مقررات جاری کشور از جمله تبصره ماده 19 قانون مالیات بر ارزش افزوده، قاچاق محسوب شود. 

1-4 – بازار آنلاین و بازار آفلاین: بازار آنلاین بازاری است که در آن کالا در بستر اینترنت و به صورت برخط (آنلاین)، عرضه می شود و به فروش می­رسد. بازار آفلاین بازاری است که در آن، کالا مستقل از اینترنت و به  صورت سنتی در فروشگاه ها و مراکز توزیع عرضه می شود و به فروش می­رسد.

1-5پنل دکان  ( Dokan ): فضای مجازی با درگاه اختصاصی هر طرف دوم  است که از سوی دیجی آفر به طرف دوم  برای عرضه و فروش کالا تخصیص داده می شود.

1-6 – درگاه اینترنتی: وب سایت دیجی‌ آفر به آدرس www.digiioffer.ir می باشد.

1-7گارانتی معتبر: گارانتی معتبر آن است که توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان شناسایی شده و دارای مجوزهای قانونی مربوطه باشد.

1-8 دیجی آفر: فروشگاه اینترنتی دیجی آفر به شماره مجوز 381 و نشانی اینترنتی www.digiioffer.ir

1-9 طرف دوم : هر شخصی است که با تایید این قرارداد به شرح پیوست نسبت به فروش محصولات و کالاهای خود از طریق درگاه اینترنتی اقدام می نماید.

1-10قرارداد:  قرارداد همکاری منعقده بین دیجی آفر و طرف دوم ، بر اساس شرایط این قرارداد حاضر و به شرح پیوست است.

ماده 2. طرفین قرارداد

فروشگاه اینترنتی دیجی آفر به شماره مجوز 381 و نشانی : خراسان شمالی – بجنورد – طالقانی غربی – حدفاصل طالقانی 39 و 41 پلاک 1185 و نشانی اینترنتی www.digiioffer.ir ، با نمایندگی جناب آقای سعید خادم زاده که از این پس در این قرارداد به اختصار « طرف اول » نامیده می‏شود و

طرف دوم:

آقا/خانم:

کد ملی:

شماره پروانه / کد بهره برداری:

به نشانی:

کدپستی:

شماره تماس:

نشانی الکترونیکی:

که از این پس در این قرارداد « طرف دوم » نامیده می‏شود که مفاد این قرارداد برای طرفین لازم الاجرا می‌باشد.

اقامتگاه قانونی و قراردادی طرف دوم این قرارداد همان است که در ماده 2 این قرارداد ذکر شده است و درصورتی که طرف دوم نشانی خود به شرح فوق را تغییر دهد، باید حداقل 10 روز پیش از تغییر مراتب را کتباً به  طرف دیگر اطلاع دهد و تا آن زمان نشانی سابق واجد اعتبار است. اقامتگاه قانونی و قراردادی فروشگاه اینترنتی دیجی آفر همان است که در ماده 2 این قرارداد ذکر شده است. طرف مقابل موظف می باشد به هنگام ارسال هرگونه مکاتبه و یا مراوده ای آن آدرس را به عنوان اقامتگاه قانونی فروشگاه اینترنتی دیجی آفر لحاظ نماید.

ماده 3. موضوع قرارداد

عبارت است از: واسطه گری در فروش محصولات و کالاهای طرف دوم به خریداران طرف اول از طریق در اختیار قرار دادن درگاه اینترنتی.

ماده 4. مدت قرارداد

طبق توافق طرفین که شروع قرارداد از تاریخ                           لغایت                                می باشد.

تبصره 1: اگر درطول مدت قرارداد طرفین مفاد قرارداد را با رضایت کامل اعمال کرده باشند این قرارداد تمدید می گردد و چنانچه 30 روز کاری تا پایان تاریخ قرارداد هر کدام از طرفین قطع و اتمام همکاری را با دلایل موجه و براساس تعاملات ذکر شده این قرارداد اعلام نمایند  می توانند به صورت کتبی و با امضای تحویل گیرنده این قرارداد را ملغا نمایند.

ماده 5. مالی قرارداد

به استناد ماده 10 قانون آیین مدنی مبلغ قطعی موضوع قرارداد عبارت است از      ٪ از مبلغ کل فروش هر عدد/ متر/ لیتر/………که به عنوان کارمزد به طرف اول پرداخت شود

5-1- هزینه های جانبی مربوط به مرجوعی،جریمه ها و انبارداری،ارسال کالا برای مشتری به همراه مالیات بر ارزش افزوده (در صورت تعلق گرفتن) متعلقه به عهده طرف دوم بوده و از طرف دوم دریافت خواهد شد و همچنین هزینه های جانبی مربوط به خدمات تبلیغاتی، تولید محتوا و تصویربرداری برای کالا- هزینه چاپ لیبل در انبارهای دیجی آفر هزینه های جانبی مربوط به همه مراحل بسته بندی، ارسال کالا به انبار دیجی آفر (از قبیل بیمه، حمل و سایر هزینه های مربوطه) که طبق توافق طرفین به صورت زیر می باشد:

توضیحات:…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

تبصره 2: امکان تغییر کارمزد، هزینه ها و جریمه ها در هر زمان توسط دیجی آفر در پنل دکان وجود دارد و طرف دوم  قادر به مشاهده سوابق تغییرات آن از بخش اطلاعیه خواهد بود. تغییرات در کارمزد، هزینه ها و جریمه ها دو روز قبل از اعمال از طریق پنل دکان یا ایمیل به اطلاع طرف دوم خواهد رسید و ادامه روند فروش توسط طرف دوم پس از اعمال تغییرات به منزله پذیرش شرایط جدید است و درحکم اصلاحیه این قرارداد است که خود به خود با ادامه روند فروش مورد توافق طرفین قرار گرفته است و نیاز به تشریفات امضا و ابلاغ جداگانه ای برای لازم الاجرا بودن ندارد.

تبصره 3: طرف دوم  متعهد شد جهت آگاهی از هرگونه تغییرات، هر روز پنل دکان خود را مشاهده کند و دیجی آفر هیچگونه مسئولیتی نسبت به ادعای عدم آگاهی طرف دوم  از تغییرات نداشته و طرف دوم  ملزم به تبعیت از تغییرات است. هرگونه اصلاحیه یا الحاقیه یا تغییر از جمله تغییرات در هزینه ها و جریمه ها، در پنل طرف دوم  قرار خواهد گرفت و اطلاعیه از طریق پنل یا پست الکترونیک طرف دوم  به نشانی مندرج در پنل ارسال خواهد شد. تغییرات فوق ظرف دو روز از تاریخ ارسال اطلاعیه و تغییرات پنل لازم الاجرا خواهد بود مگر اینکه طرف دوم  ظرف مهلت مذکور عدم موافقت خود را اعلام نموده باشد، که در اینصورت  قرارداد فسخ خواهد شد.

ماده 6. نحوه اجرای قرارداد

6-1- سفارشات خرید مشتری، با توجه به موجودی اختصاص داده شده توسط طرف دوم  در پنل دکان ، برای وی قابل  رؤیت است و طرف دوم  موظف است سفارشات ثبت شده را با توجه به ضوابط و زمان تعیین شده در پنل خود، به صورت محموله آماده، در لفاف مناسبی بسته بندی کرده و به انبار دیجی آفر ارسال نماید. نشانی انبار دیجی آفر به طرف دوم  اعلام خواهد شد و در صورتیکه نشانی اعلام شده تغییر یابد دیجی آفر به طرف دوم  اعلام خواهد کرد و طرف دوم  مکلف به تبعیت از تغییرات بعدی است.

 6-2- نگهداری کالای مشتریان در انبار دیجی آفر به صورت امانی بوده و غیر از تعدی یا تفریط، مسئولیتی متوجه دیجی آفر نمی باشد. هزینه نگهداری وفق جدول مندرج در پنل محاسبه و از طرف دوم  دریافت می شود. دیجی آفر می­تواند کلیه مطالبات خود ناشی از این بند یا سایر مفاد این قرارداد را راساً از محل مطالبات طرف دوم  کسر نماید و یا طبق تبصره 9 ماده 10 عمل نماید. در هر صورت حق مطالبه مابقی و یا کلیه ی هزینه ها و مطالبات دیجی آفر از طریق مراجع قضایی برای دیجی آفر وجود دارد.

6-3- این قرارداد حق انحصاری جهت فروش برای فروشندگان ایجاد نمی نماید و هیچ گونه اعتراضی نسبت به فروش کالا و نیز بهای کالاهای در حال فروش توسط فروشندگان دیگر، قابل استماع نمی باشد.

6-4- وجه ناشی از فروش کالا توسط خریدار به حساب دیجی آفر واریز می­شود و مسئولیت صدور فاکتور فروش و سند برگشت از فروش برای مشتری مطابق بخشنامه سازمان امور مالیاتی و رای دفتر فنی و اعتراضات مودیان بر عهده دیجی آفر است که دیجی آفر مطابق رای دفتر فنی و اعتراضات مودیان برای کالای فروش رفته به نیابت از طرف دوم ، فاکتور فروش موضوع قانون مالیات های مستقیم را صادر و برای مشتری ارسال می نماید و نیز صورت حساب خدمات ارائه شده از سوی دیجی آفر به طرف دوم ، توسط دیجی آفر به نام طرف دوم  صادر می شود. دیجی آفر درآمدهای حاصل از ارائه خدمات خود به طرف دوم  و قراردادهای منعقده با طرف دوم  را جهت رعایت مفاد مواد 169 و 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم، به سازمان امور مالیاتی گزارش خواهد کرد.

 6-5- با تایید این قرارداد طرف دوم  به دیجی آفر مخیرا وکالت می دهد که جهت رضایتمندی خریداران، نیابتا از طرف طرف دوم  اقدام به صدور فاکتور در خصوص اقلامی که توسط طرف دوم  در فضای مجازی مذکور به فروش می رسد نماید. لازم به ذکر است که طرف دوم  کلیه ی مسئولیت های ناشی از صدور فاکتور مذکور و فروش کالا بر روی وبسایت (دیجی آفر) را بر عهده داشته و در صورت لزوم، متعهد به حضور و پاسخگویی در مراجع اداری و قضایی بوده و همچنین ضامن جبران خسارات وارده به اشخاص ثالث و دیجی آفر می باشد و دیجی آفر در خصوص موارد فوق فاقد هرگونه مسئولیتی می باشد.

6-6 – قیمت کالاها با توجه به رعایت استانداردهای قیمت گذاری (با توجه به قوانین و مقرارات اعلامی از طرف سازمانهای نظارتی و یا لیست قیمت مصوب مورد تایید اتحادیه ها و یا سازمانهای مرتبط و همچنین قوانین قیمتگذاری دیجی آفر) در پنل دکان ، توسط و به مسئولیت طرف دوم  تعیین می شود. لذا مسئولیت پاسخگویی به مراجع رسمی و اشخاص ثالث از جمله مشتری در خصوص قیمت تعیین شده، بر عهده طرف دوم  است. به موجب این قرارداد، طرف دوم  به عنوان شرط ضمن عقد اعلام می نمایند که نسبت به فروش کالاهای خود در درگاه اینترنتی دیجی آفر کلیه خیارات از جمله غبن ولو فاحش یا افحش را از خود سلب و ساقط نمودند.

6-7 – در صورتی که طرف دوم  مشمول مالیات بر ارزش افزوده بوده و دارای گواهینامه مالیات بر ارزش افزوده ارائه داده شده باشد، متعهد است در صورت پایان تاریخ اعتبار گواهینامه مذکور، نسبت به تمدید آن و ارائه ی نسخه معتبر جهت ضمیمه قرارداد اقدام نماید. درصورت عدم ارائه ی گواهینامه مالیات بر ارزش افزوده معتبر تا قبل از پایان تاریخ اعتبار گواهینامه قبلی، پرداخت های طرف دوم  از تاریخ پایان اعتبار گواهینامه مسدود خواهد شد تا زمانی که طرف دوم  گواهینامه معتبر در پنل بارگذاری کند. لازم به ذکر است که طرف دوم  ای که مشمول مالیات بر ارزش افزوده باشد، پس از اتمام اعتبار گواهینامه مالیات بر ارزش افزوده همچنان مشمول مالیات ارزش افزوده بوده و با تمدید گواهینامه، تاریخ آغاز گواهی جدید از تاریخ مشمولیت شخص حقیقی یا حقوقی خواهد بود. در صورت عدم تمدید گواهینامه مالیات بر ارزش افزوده و لغو قرارداد از سمت طرف دوم  یا دیجی آفر ، 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده از حساب طرف دوم  کسر شده و مابقی پس از کسر وجوه التزام و خسارات به ایشان پرداخت خواهد شد.

6-8- در صورت اشتباه طرف دوم  و درج قیمت به بهای پایین­­تر از قیمت واقعی، وی متعهد است کالا را با همان قیمت درج شده تحویل مشتری نماید و در صورت استنکاف، مشمول وجه التزام و ضمانت اجرای مذکور در ماده 9 در خصوص عرضه کالای ناموجود می­شود. درهر حال پاسخگویی به خریدار در مراجع رسمی به عهده طرف دوم  است.

6-9- طرف دوم  اظهار می ­نماید که با عرضه کالا در پنل اختصاصی خود در درگاه اینترنتی دیجی آفر ، حقوق مالکیت فکری یا سایر حقوق و امتیازات مکتسبه متعلق به هیچ شخص حقیقی و حقوقی دیگری را نقض نکرده است و در صورت کشف خلاف این موضوع، کلیه مسئولیت های حقوقی و کیفری بر عهده وی خواهد بود و باید کلیه خسارات وارده به دیجی آفر را در این خصوص جبران نماید.

6-10- نام تجاری طرف دوم  جهت درج در سایت، نام تجاری اعلامی از طرف طرف دوم  در پنل او می­باشد و طرف دوم  در این راستا اظهار می نماید مالکیت مادی و معنوی نام تجاری مذکور متعلق به شخص حقیقی و حقوقی دیگری نیست و در صورت کشف خلاف این موضوع، کلیه مسئولیت های حقوقی و کیفری بر عهده طرف دوم  خواهد بود. در صورتی که طرف دوم  ظرف مدت 3 روز از اعلام دیجی آفر مبنی بر مراجعه جهت پاسخگویی به مراجع مربوطه مراجعه ننماید، موظف به پرداخت وجه التزام روزانه (طبق ماده 9) به دیجی آفر می باشد.

ماده 7. تعهدات و حقوق طرف دوم

7-1- طرف دوم  متعهد است مدارک درخواست شده در خصوص احراز هویت و مدارک موثق و معتبر ثبتی و نیز گواهینامه­های صنفی، حرفه ای، بهداشتی (در صورت لزوم)، استاندارد و سایر مدارک، کپی یک نسخه جهت ضمیمه قرارداد تحویل نماید و در صورت لزوم آن­ها را به روزرسانی نماید. عدم ارائه یا به روزرسانی اسناد به طور صحیح، علاوه بر ایجاد حق فسخ برای دیجی آفر (پس از اخطار رفع نقص) این حق را برای دیجی آفر ایجاد می­کند که کلیه پرداخت ها را تا زمان رفع نواقص مدارک معلق و دسترسی طرف دوم  را به پنل دکان قطع نماید.

7-2- طرف دوم  حقیقی می­تواند همزمان با انعقاد این قرارداد، شخصی را به عنوان نماینده خود جهت ارتباط و هماهنگی با دیجی آفر معرفی نماید.

7-3- طرف دوم  حقوقی موظف است همزمان با انعقاد این قرارداد، شخصی را به عنوان نماینده خود جهت ارتباط و هماهنگی با دیجی آفر معرفی نماید.

7-4- طرف دوم  متعهد به رعایت تمامی اصول و مقررات قانون رقابت و شرایط خاص صنفی مرتبط با فعالیت خود می باشد.

7-5- طرف دوم  موظف است مشخصات محصولات و توضیحات لازم جهت معرفی کالا، نحوه پشتیبانی پس از فروش و سایر موارد لازم را در درگاه اینترنتی براساس شرایط اعلامی دیجی آفر ارائه نماید. طرف دوم  مسئولیت صحت اطلاعات و تضمین اصالت و کیفیت خدمات را شخصاً بر عهده دارد و بدین وسلیه متعهد گردید در قبال تخلفات خود علاوه بر حضور در مراجع رسمی و پاسخگویی، دیجی آفر را در قبال مسئولیت و هزینه هرگونه دعوای طرح شده توسط ثالث مصون نماید.

7-6- طرف دوم  متعهد می­شود که کالاهای مورد درخواست مشتری را بدون وقفه و در موعد مقرر ارسال نماید، و به هیچ دلیلی اعم از نوسانات نرخ ارز، عدم موجودی، اشتباه در مشخصات و غیره از تحویل آن استنکاف نورزد. در غیر این صورت دیجی آفر ­می تواند بنا به تشخیص خود، خسارات ناشی از تأخیر در اجرای تعهدات را (براساس ماده 9) از طرف دوم  مطالبه و یا از محل مطالبات وی کسر و برداشت نماید. علاوه بر این دیجی آفر می تواند اقدام به قطع همکاری کند. قطع همکاری نافی حقوق قراردادی دیجی آفر درخصوص محاسبه و کسر جرائم و تاخیرات از محل مطالبات و تضامین طرف دوم  نمی­باشد.

7-7- از آنجا که طبق مقررات قانون تجارت الکترونیک، طرف دوم  متعهد به رعایت مهلت هفت روزه جهت انصراف مشتری و استرداد کالا می­باشد، طرف دوم  با تایید تعهدات ناشی از مقررات موصوف و سایر مقررات مربوط به این نوع تجارت، متعهد می­باشد کالاهای مرجوعی را بپذیرد. مسئولیت هرگونه تخلف از این مقررات با طرف دوم  بوده و طرف دوم  متعهد به پاسخگویی به دعاوی می­باشد. حتی اگر مشتریان به هر دلیل دعاوی خود را در خصوص عدم رعایت موازین قانونی علیه دیجی آفر طرح کنند و تحت هر شرایطی دیجی آفر به دلیل عملکرد مرتبط با طرف دوم  منفرداً یا متضامناً محکوم گردید، طرف دوم  موظف است علاوه بر حضور در مراجع رسمی و پاسخگویی دیجی آفر را درخصوص موضوعات قضائی و هزینه­ها و خسارات آن مصون نماید و این هزینه­ها را مسترد نماید.

7-8- طرف دوم  در صورت اعلام مشتری مبنی بر عیب، کاستی یا نقص کالا، متعهد به اجرای صحیح تعهدات و پاسخگویی به مشتری و جلب رضایت وی بر اساس نظر دیجی آفر است و در صورت درخواست مشتری نسبت به جایگزین کردن یا رفع نقص آن، ظرف مدت 2 روز کاری اقدام نماید. چنانچه طرف دوم  ظرف مدت مذکور اقدام لازم را معمول نداشته یا مشتری با پس دادن کالا تقاضای استرداد وجه را داشته باشد، دیجی آفر نسبت به عودت وجه به مشتری اقدام می نماید و طرف دوم  بدینوسیله حق هرگونه اعتراض نسبت به استرداد وجه به مشتری و عدم استرداد کالا از سوی خریدار را از خود سلب و ساقط می­نماید. طرف دوم  می­پذیرد هزینه ناشی از استرداد کالاهای معیوب یا ناقص توسط مشتری، از مطالبات طرف دوم  کسر و توسط دیجی آفر برداشت خواهد شد.

7-9- طرف دوم  اعلام و اقرار می نماید مالک قانونی کالاهای معرفی شده بوده و مجاز به فروش آنها است و ضمناً کالاهای ارائه شده را از مجاری و طرق قانونی تأمین کرده و دارای فاکتور خرید معتبر می باشد و متعهد می شود هیچ گونه کالای قاچاق، ممنوعه یا غیر بهداشتی یا مضر برای سلامتی یا تاریخ گذشته یا بدون تاریخ و مجوز را تحویل مشتری ندهد و تضمین می کند تمامی کالاها و ملحقات فروخته و ارسال شده به نحو صحیح و قانونی قیمت­گذاری و با رعایت حقوق مالکیت فکری عرضه شده و جزء کالاهای مجاز و قانونی و بهداشتی بوده و درصورت وارداتی بودن از مبادی قانونی ترخیص و وارد کشور گردیده و همگی دارای برگ سبز و کلیه مدارک گمرکی و مالیاتی و مجوزهای وارداتی لازم می باشند و همه این مستندات را در صورت لزوم به همراه فاکتور فروش به دیجی آفر یا مراجع ذیصلاح قانونی ارائه خواهد داد. در غیر این صورت کلیه مسئولیت های قضایی و قانونی و پاسخگویی به مشتری و سایر اشخاص و مراجع ذی صلاح از جمله و نه منحصراً شامل گمرکات، تعزیرات و اداره مالیات بر عهده طرف دوم  خواهد بود و طرف دوم  موظف است درصورت محکومیت یا الزام قانونی دیجی آفر به پرداخت خسارت یا جریمه، علاوه بر پرداخت آنها، جریمه ای مطابق با ماده 9 به عنوان وجه التزام عدم انجام تعهد نیز به دیجی آفر پرداخت نماید. طرف دوم  ضمن تضمین موارد فوق، بدینوسیله می­پذیرد که در صورت تخلف، دیجی آفر می­تواند ضمن قطع فوری دسترسی طرف دوم  به پنل، نسبت به فسخ  قرارداد اقدام نماید و طرف دوم  حق هرگونه اعتراضی را از خود سلب و ساقط می نماید.

7-10- طرف دوم  متعهد می شود که هیچ گونه کالای تقلبی یا غیراصل را به عنوان کالای اصل در سایت درج نکرده و تحویل مشتری ندهد. در غیر این صورت طرف دوم  موظف است مطابق ماده 9، هرگونه وجه التزام عدم انجام تعهد را به دیجی آفر پرداخت نماید و در این صورت، دیجی آفر می­تواند ضمن قطع فوری دسترسی طرف دوم  به پنل، نسبت به فسخ قرارداد اقدام نماید و طرف دوم  بدینوسیله حق هرگونه اعتراضی را از خود سلب و ساقط می نماید.

7-11- طرف دوم  تضمین می‏کند که اولاً تنوع، تعداد، قیمت، کیفیت، مشخصات و عملکرد معمول کالاها به ترتیب اعلام شده در درگاه اینترنتی است و کالاها با اطلاعات انتشار یافته در مورد آن ها کاملاً تطبیق دارد، ثانیاً کلیه کالاها در بسته بندی مطابق با استاندارد دیجی آفر (و در صورت فقدان استاندارد خاصی از سوی دیجی آفر ، در بهترین بسته بندی معمول در رویه تجاری برای آن نوع کالا و مسیر حمل) تحویل داده خواهد شد، ثالثاً، کالاهای فروخته شده به هیچ عنوان کالاهای دست دوم (ریپک یا غیرآکبند ، مرجوعی ، ریفرش) و یا مجددا فروخته شده نمی باشد. طرف دوم  مسئول جبران خسارات وارده و دعوای طرح شده از سوی مشتریان در خصوص موارد مذکور در این بند خواهد بود و مسئولیتی در این خصوص متوجه دیجی آفر نخواهد بود.

7-12- طرف دوم  متعهد است نظر دیجی آفر را در مورد کاستی ها و نقایص بسته­ها پذیرفته و اقدامات لازم را در خصوص رفع نقص ظرف مدت 24 ساعت به عمل آورد. در صورت عدم رفع نقص، طرف دوم  متعهد به جبران خسارات وارده به دیجی آفر و مشتری ( براساس ماده 9) حسب اعلام دیجی آفر و پرداخت خسارات ناشی از تأخیر در انجام تعهد است.

7-13- طرف دوم  مطابق بخشنامه سازمان امور مالیاتی (موجود در پنل) نیازی به صدور صورتحساب فروش موضوع آئین نامه اجرایی ماده 95 قانون مالیات های مستقیم ندارد و فروش های صورت پذیرفته توسط دیجی آفر به نیابت از خود را در سامانه معاملات فصلی به دیجی آفر ارسال خواهد نمود.

7-14- طرف دوم  موظف است در خصوص کالاهای ملزم به داشتن گارانتی، کالا را با گارانتی مجاز در پنل عرضه نماید.

7-15- طرف دوم  اعلام و اظهار می دارد که در زمان انعقاد این قرارداد، مشمول هیچ ممنوعیت قانونی برای انعقاد  قرارداد نمی­باشد و چنانچه در هر زمانی به هر دلیلی مشمول ممنوعیت قرار گرفت، متعهد به اعلام ممنوعیت قانونی خود جهت اخذ تصمیم مقتضی به دیجی آفر می باشد. در صورت عدم اعلام ممنوعیت، طرف دوم  مسئول عواقب قانونی آن و جبران خسارات وارده به اشخاص ثالث و دیجی آفر خواهد بود و دیجی آفر هیچ مسئولیتی نداشته و نخواهد داشت.

7-16- اگر در جریان تحویل، قبول، استفاده یا دسترسی به کالاها، خسارت مالی یا آسیب و جراحات شخصی ناشی از تقصیر یا عدم مراقبت در تولید، بسته بندی یا تحویل کالا رخ دهد از جمله مواردی چون استاندارد پایین، معیوب یا مضر بودن اجزای تشکیل دهنده ی کالا، آلودگی کالا یا هرگونه قصور و تقصیر از ناحیه طرف دوم ، طرف دوم  در مقابل دیجی آفر، کارکنان و نمایندگان وی و خریدار و اشخاص ثالث مسئول جبران کلیه خسارات وارده خواهد بود.

7-17- طرف دوم  متعهد است صرفاً کالاهای موجود در انبار را در پنل دکان اعلام نماید. معرفی کالای غیر موجود در پنل دکان به عنوان کالای موجود ممنوع بوده و طرف دوم  مسئول جبران خسارات وارده به دیجی آفر و مشتری و پاسخگویی حقوقی و کیفری در مقابل مراجع قضایی و قانونی خواهد بود. در این حالت دیجی آفر بنا به تشخیص خود علاوه بر اخذ وجه التزام قراردادی مندرج در ماده 9، راساً نسبت به قطع پنل طرف دوم  به فوریت اقدام خواهد نمود.

7-18- طرف دوم  متعهد به حفظ محرمانگی نام کاربری و رمز عبور پنل دکان بوده و برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، کلیه اقدامات لازم از جمله تغییر رمز عبور در دوره­های متعارف و عدم افشای آن به اشخاص ثالث را مبذول خواهد داشت. بدیهی است مسئولیت هرگونه سهل انگاری در حفظ نام کاربری و رمز عبور، مسئولیت­های ناشی از استفاده از رمز عبور و به طور کل، کلیه ی فعالیت­هایی که تحت حساب کاربری و یا رمز عبور انجام می­پذیرد بر عهده طرف دوم  می­باشد. در صورت بروز هر گونه مشکل یا تخلف یا سوء استفاده اشخاص ثالث، طرف دوم  مسئول و پاسخگوی نهادها و مراجع ذیربط و جبران هرگونه خسارت احتمالی وارده است و باید در اسرع وقت نسبت به تغییر رمز عبور اقدام نماید. طرف دوم  موظف است هرگونه مشکل احتمالی را سریعاً به دیجی آفر اعلام نماید و جهت حل و فصل آن همکاری لازم را داشته باشد. در غیر اینصورت مسئولیت هرگونه سوء استفاده از پنل یا خسارات ناشی از آن بر عهده طرف دوم  است.

7-19- طرف دوم  متعهد است مقررات لازم الاجرا علی الخصوص قانون تجارت الکترونیک و نظامات مختص این قانون (از جمله ارائه کالاهای سالم به مشتری، حفظ مهلت هفت روزه انصراف، ارائه اطلاعات دقیق و جامع در مورد کالای عرضه  شده در فضای مجازی) و قوانین و مقررات مالیاتی، صنفی، جرائم رایانه ای و مجازات اسلامی و نیز قوانین و مقررات تعزیرات و امور گمرکی و صادرات و واردات و مبارزه با قاچاق را رعایت نماید و همچنین تأیید می نماید که مجوزهای قانونی و توانایی های لازم را برای این فعالیت ها دارا می باشد. طرف دوم  ضمن آگاهی به این موضوع حق خود در خصوص هرگونه ادعای جبران خسارات را سلب و ساقط می نماید.

7-20- طرف دوم  موظف است در درج محتوای کالا در پنل خود، کلیه ی مقررات و شئون اخلاقی، اسلامی و قانونی را رعایت نموده و بدینوسیله مسئولیت هرگونه پاسخگویی در این خصوص به مراجع ذی صلاح یا اشخاص ثالث را می­پذیرد.

7-21- در صورت تخلف از هر یک از تعهدات مندرج در این قرارداد، طرف دوم  باید خسارات وارده به دیجی آفر را جبران نماید و با تایید این قرارداد می پذیرد در صورت بروز تخلف و عدم رعایت مفاد این قرارداد، دیجی آفر می­تواند به تشخیص خود راساً نسبت به قطع پنل اقدام نماید.

7-22- مطالبات طرف دوم  خواه ناشی از این قرارداد، خواه ناشی از هر منشا دیگر، نزد دیجی آفر از جمله تضامین می­باشد و دیجی آفر می­تواند هر یک از مطالبات خویش، هزینه ها و خسارات را راسا از محل مطالبات وی یا هر یک از تضامین نزد خود وصول نماید.

7-23- طرف دوم  حق واگذاری جزئی و کلی حقوق و تعهدات خود را به  موجب این قرارداد به اشخاص ثالث بدون موافقت کتبی و قبلی طرف دیگر، تحت هیچ عنوانی اعم از نمایندگی، وکالت، صلح حقوق و سایر عناوین نخواهد داشت و دیجی آفر حق واگذاری را برای خود محفوظ می دارد.

7-24- طرف دوم  موظف است کالاهای خود را با برچسب گذاری صحیح تحویل دیجی آفر نماید. درصورتیکه کالا بدون برچسب مذکور به انبار دیجی آفر ارسال شود، کالا دریافت نخواهد شد و به هزینه طرف دوم  عودت می گردد. چنانچه کالا توسط شخصی به غیر از طرف دوم  (پست/پیک)، بدون برچسب گذاری صحیح  و مشخص بودن نام و نشانی طرف دوم  به هر علت به انبار دیجی آفر وارد شود، دیجی آفر مسئولیتی درقبال این نوع کالاهای بدون مشخصات و برچسب صحیح نخواهد داشت. پس از اعلام به طرف دوم  در صورت قابل شناسایی بودن، طرف دوم  موظف است کالاهای مذکور را به هزینه خود استرداد نماید و تا حداکثر 24 ساعت پس از اعلام دیجی آفر ، کالای جدید با برچسب گذاری صحیح را به انبار دیجی آفر ارسال نماید.

7-25- طرف دوم  موظف است نسبت به کالاهای عودت شده از سوی مشتریان، کالاهای معیوب، کالاهایی که در اثنای همکاری فروش آن ها ممنوع و غیر قانونی شده است یا به هر علت موظف به استرداد آن می باشد، اقدامات لازم نسبت به تحویل کالا از انبار دیجی آفر را ظرف مدت 45 روز پس از اعلام دیجی آفر به ایشان از طریق پنل یا ایمیل، انجام دهد. در صورت مراجعه طرف دوم  ظرف مهلت مقرر جهت استرداد کالاهای بندهای فوق، ابتدا هزینه های انبارداری و خسارات و وجوه التزام راسا توسط دیجی آفر از مطالبات وی کسر و برداشت می شود و سپس کالا به ایشان عودت می گردد. اگر طرف دوم  مشمول خدمات ارسال دیجی آفر باشد، کالا توسط دیجی آفر به ایشان ارسال می شود در غیر اینصورت باید شخصا برای دریافت کالا مراجعه نماید.

7-26- درصورت تکرار نقض تعهد به مدت سه بار، دیجی آفر می تواند ضمن قطع دسترسی طرف دوم  به پنل حسب صلاحدید نسبت به فسخ قرارداد اقدام نماید. فسخ قرارداد مانع از مطالبه وجوه التزام و خسارات نخواهد شد.

7-27- در صورتی که طرف دوم  جهت دریافت و استرداد کالاهای شرح زیر اقدام ننماید:

•  کالاهای بدون برچسب صحیح،

•  کالاهایی که طرف دوم  تقاضای استرداد آن از انبار را نموده است،

•  کالاهای عودت شده از سوی مشتریان،

 • کالاهای معیوب،

 • کالاهایی که در اثنای همکاری فروش آن ها ممنوع و غیر قانونی شده است،

•  یا کالاهایی که به هر علت با توجه به مفاد این قرارداد، موظف به استرداد آن می باشد،

دیجی آفر مسئولیتی جهت نگهداری این نوع کالا ها نخواهد داشت و اگر ظرف14 روز پس از ارسال اخطار به طرف دوم  از طریق پنل یا ایمیل مبنی بر تخلیه ی کالاها از انبار دیجی آفر ، طرف دوم  نسبت به استرداد کالاها اقدام ننماید، پرداخت کلیه ی صورتحساب های طرف دوم  را متوقف نموده تا زمانی که طرف دوم  نسبت به استرداد کالاهای فوق الذکر اقدام نماید.

همچنین در صورتی که ظرف 45 روز پس از ارسال اخطار به طرف دوم  از طریق پنل یا ایمیل نسبت به استرداد کالاها اقدام ننماید، دیجی آفر عدم استرداد کالاها را به منزله اعراض طرف دوم  از کالاهای فوق الذکر تلقی نموده و طرف دوم  نیز با تایید این  قرارداد، این اختیار را به  دیجی آفر می دهد تا کالای موجود در انبار را به نفع خود ضبط نموده و مطالبات خود را از محل آن برداشت کند. در این صورت طرف دوم   حق هرگونه ادعا و اعتراضی را از خود سلب و ساقط می نماید.

7-28- طرف دوم  متعهد به معرفی نماینده خود جهت آموزش و توجیه در خصوص نحوه استفاده از درگاه اینترنتی می باشد. متعاقباً طرف دوم  با استفاده از پنل اعلام و اقرار می نماید که آموزش های لازم را فراگرفته و مسئولیت پنل را برعهده دارد و نمی تواند به ادعای ناآگاهی یا عدم اطلاع رسانی، ادعایی را علیه دیجی آفر طرح نماید.

ماده 8. تعهدات و حقوق دیجی آفر

8-1- دیجی آفر به عنوان واسطه فضای مجازی کسب و کار و خدمات دهنده در خصوص امور جانبی و امین در نگهداری وجوه پرداختی حاصل از فروش، همکاری لازم را با طرف دوم  در راستای عرضه کالاهای موضوع قرارداد در درگاه اینترنتی مبذول خواهد داشت.

8-2- طراحی درگاه اینترنتی، تعیین جایگاه کالا، نحوه معرفی، شیوه نمایش و تبلیغ کالا درصورت درخواست طرف دوم  در قبال دریافت هزینه های مربوطه به شرح جدول هزینه ها و جریمه ها مندرج در پنل طرف دوم  بر عهده دیجی آفر خواهد بود.

8-3- کلیه مطالب و تصاویر مندرج در درگاه اینترنتی در خصوص محصولات و کالاها، تحت کپی رایت و مالکیت فکری دیجی آفر است. همچنین هرگونه بهره برداری، استناد و استفاده تجاری از آن ها، حتی برای مالک کالا، ممنوع بوده و دیجی آفر حق خود را برای پیگیری قانونی نقض این موارد محفوظ می دارد. عکس ها و مطالب تولیدی توسط طرف دوم  مشمول این مورد نخواهد شد.

8-4- دیجی آفر اقدامات و هماهنگی لازم را جهت آموزش و توجیه طرف دوم  یا نمایندگان ایشان در خصوص نحوه استفاده از درگاه اینترنتی انجام خواهد داد و طرف دوم  متعهد به حضور در جلسات اجباری می باشد، در غیر این صورت دیجی آفر می تواند با تشخیص انحصاری خود پنل طرف دوم  را به دلیل عدم حضور در جلسات آموزشی متوقف نماید و طرف دوم  حق هیچگونه اعتراضی در این خصوص نخواهد داشت. متعاقباً طرف دوم  با استفاده از پنل، اعلام و اقرار می­نماید که آموزش­های لازم را فراگرفته و مسئولیت پنل را برعهده دارد و     نمی­تواند به ادعای ناآگاهی یا عدم اطلاع رسانی، ادعایی را علیه دیجی آفر طرح نماید.

8-5- وجوه ناشی از فروش کالا پس از کسر کمیسیون، هزینه ها و مطالبات قراردادی و تأیید واحد مالی دیجی آفر ، طبق زمان بندی مشخص شده در پنل دکان به طرف دوم  پرداخت می شود.

تبصره 4: اگر روز پرداخت مصادف با جمعه یا تعطیلات رسمی باشد، پرداخت در روز کاری بعدی انجام خواهد شد.

تبصره 5: کمیسیون، هزینه ­ها و مطالبات قراردادی دیجی آفر همراه مالیات بر ارزش افزوده آنها محاسبه و از طرف دوم  دریافت خواهد شد.

تبصره 6: طرف دوم  موظف به معرفی شماره حساب با کد شبا منطبق با نام خود، به دیجی آفر می باشد. وجوه فوق الذکر صرفا به شماره حسابی که کد شبای آن به نام طرف دوم  است واریز خواهد شد. در صورت عدم اعلام طرف دوم  و یا عدم تطابق نام طرف دوم  و صاحب کد شبا، دیجی آفر مسئولیتی در تاخیر و یا عدم پرداخت وجوه ندارد.

تبصره 7: دیجی آفر مسئولیت و تعهدی در خصوص تکالیف قانونی و مالیاتی طرف دوم  از جمله مالیات بر درآمد و ارزش افزوده کالا ندارد و طرف دوم  در صورتیکه مشمول مقررات مالیات بر ارزش افزوده باشد، متعهد است در اعلام مبلغ قابل پرداخت توسط مشتری، مالیات بر ارزش افزوده را در نظر گرفته و نسبت به انجام تعهدات مالیاتی و ارائه مدارک و مستندات به حوزه مالیاتی مربوط به خود اقدامات مقتضی را مبذول نماید. در صورت عدم رعایت هر یک از تعهدات قانونی و مالیاتی از سوی طرف دوم ، دیجی آفر محق می ﺑاشد که خسارات وارده به خود را ﺑر حسب تشخیص خود از محل مطالبات طرف دوم  یا تضامین وی راساً و ﺑدون نیاز ﺑه مراجعه ﺑه مراجع قانونی وصول نماید.

8-6- دیجی آفر در راستای ارائه هرگونه خدمات به فروشندگان، هزینه های مربوطه را مطابق با جدول کمیسیون و هزینه ها مندرج در پنل فروشندگان، در ازای صدور فاکتور از طرف دوم  دریافت می نماید. فاکتور دیجی آفر می تواند به صورت الکترونیک روی پنل باشد و طرف دوم  ظرف 5 روز کاری پس از صدور فاکتور مهلت دارد تا مراتب اعتراض خود را اعلام نماید. بدیهی است در صورت اعتراض موارد توسط دیجی آفر بررسی و در صورت صلاحدید در فاکتور بعدی اصلاح می گردد.

8-7- دیجی آفر می تواند حقوق و تعهدات خود ناشی از این قرارداد را به اشخاص ثالث منتقل کند.

8-8- دیجی آفر حق تغییر «شرایط قرارداد» را در هر زمانی داشته و این تغییرات و همچنین اطلاعیه ها و ابلاغیه ها توسط دیجی آفر در پنل اختصاصی طرف دوم  اعلام می شود که به منزله ی ابلاغ به «طرف دوم » می باشد «فروشندگان» متعهد هستند تمامی اطلاعیه ها را با دقت مطالعه نموده و طبق آن عمل نمایند. تغییرات به طور خودکار روی پنل اختصاصی طرف دوم  قرار گرفته و به منزله ی اصلاحیه و الحاقیه این قرارداد  محسوب شده و «طرف دوم » متعهد به رعایت مقررات به روز شده می باشد و نیاز به هیچگونه تشریفات دیگری جهت امضا و ابلاغ نمی باشد.

ماده 9 . وجه التزام

درصورتی که طرف دوم  هریک از تعهدات قراردادی خود را در موعد مقرر یا به طور صحیح انجام ندهد یا اقدامات وی به هر دلیل منجر به ورود خدشه به اعتبار یا شهرت دیجی آفر گردد، دیجی آفر حق دارد وجوه التزام به شرح ذیل را با توجه به جدول موجود در پنل دکان محاسبه و از طرف دوم   مطالبه یا راساً از مطالبات طرف دوم  کسر کند:

الف- وجه التزام قیمت گذاری و فروش هرگونه کالا با قیمتی بالاتر از “قیمت مصرف کننده” مندرج بر روی کالا

ب- وجه التزام فروش کالای غیر اصل و کالای بدون گارانتی

پ- وجه التزام فروش کالای قاچاق، ممنوعه، غیر بهداشتی مضر

ت- وجه التزام لغو سفارش مشتری توسط طرف دوم  به دلایلی از قبیل عدم موجودی کالا در انبار طرف دوم ، فروش کالاهای ممنوعه، تاخیر در تامین و ارسال کالا از سمت طرف دوم ، اشتباه در قیمت گذاری و سایر دلایل به تشخیص دیجی آفر،

ث- وجه التزام تاخیر در ارسال کالا (از تاریخ مقرر در پنل برای تحویل به انبار)

ج- وجه التزام مغایرت کالا و محموله ارسالی با سفارش ثبت شده و محموله ثبت شده در پنل، در هنگام ورود به انبار

چ- وجه التزام مرجوعی کالا توسط مشتری به دلایلی از قبیل مغایرت محتوایی، معیوب بودن کالا، کالای تقلبی یا غیراصل و سایر دلایل به تشخیص دیجی آفر

ح- وجه التزام تاخیر در بازپس گیری و تعیین تکلیف کالا توسط طرف دوم  به دلایلی از قبیل معیوب بودن، ناقص بودن، مسترد شدن از طرف خریدار یا به هر دلیل به تشخیص دیجی آفر مشمول بازپس گیری از انبار شدند.

تبصره 8: وجوه التزام مذکور با الزام طرف دوم  به انجام تعهد اصلی قابل جمع بوده و بدل آن نمیباشد.

ماده 10. موارد فسخ قرارداد

10-1- دیجی آفر می تواند در موارد زیر بنا به تشخیص خود و بدون نیاز به مراجعه به مرجع حل و فصل اختلاف، ضمن قطع فوری دسترسی طرف دوم  به پنل، قرارداد را فورا فسخ نماید. فسخ قرارداد مانع از مطالبه خسارات و وجوه التزام از سوی دیجی آفر نمی باشد.

10-1-1- درصورت نقض تعهدات طرف دوم  طبق این قرارداد و عدم رفع آن ظرف مدت 10 روز از تاریخ ارسال اخطار کتبی الکترونیکی در پنل یا از طریق ایمیل.

10-1-2- درصورتی که مشخص شود طرف دوم  در صدد تطمیع، اغوا یا ارائه هرگونه پیشنهاد نامشروع به هریک از کارکنان دیجی آفر بر آمده است.

10-1-3- واگذاری قرارداد به شخص ثالث از سوی طرف دوم .

10-2- علاوه بر موارد مذکور در فوق، دیجی آفر می تواند در صورت عدم تمایل به ادامه با طرف مقابل، راساً و بدون نیاز به مراجعه به مرجع حل اختلاف در طول مدت قرارداد، ضمن قطع فوری پنل، رابطه قراردادی خود با طرف دوم  را بدون هرگونه مسئولیت درخصوص پرداخت خسارات تحت هر عنوان، فسخ کند. در این موارد، طرف دوم  اعلام و اقرار نمود که دیجی آفر حق دارد طبق صلاحدید خود عمل نموده و خساراتی تحت هر عنوان، قابل ادعا از سوی طرف دوم  نمی باشد.

تبصره 9: در صورت فسخ یا  خاتمه قرارداد، کالاهای باقی مانده در انبار دیجی آفر بعد از تسویه حساب، با ارائه صورتحساب و رسید کتبی به طرف دوم  مسترد خواهد شد. چنانچه ظرف پنج روز از تاریخ خاتمه قرارداد، طرف دوم  مطالبات دیجی آفر بابت خسارات، وجوه التزام و یا سایر مطالبات را تسویه ننماید، طرف دوم  با تایید قرارداد این اختیار را به دیجی آفر می دهد تا کالای موجود در انبار به نفع خود ضبط نموده و مطالبات خود را از محل آن برداشت کند.

ماده 11. قوه قاهره (فورس ماژور)

چنانچه به دلیل بروز حوادث غیر مترقبه از قبیل جنگ، شورش، سیل، زلزله، حریق و نظایر آن، ایفای تعهدات از ناحیه یکی از طرفین غیرممکن گردد، قرارداد به حالت تعلیق درآمده و اگر این وضعیت بیش از سه ماه ادامه یابد و طرفین در مورد آن توافقی ننمایند، هر طرف حق فسخ قرارداد را خواهد داشت.

تبصره 10: طرف مدعی قوه قاهره باید گواهی از مراجع ذیربط اخذ و به طرف مقابل ارائه نماید.

ماده 12. اسقاط حق

اسقاط هر یک از حقوق توسط دیجی آفر تنها زمانی واجد اثر است که به شکل کتبی به طرف دوم  ابلاغ شود.

ماده 13. رازداری

هریک از طرفین باید اطلاعات مندرج در پنل، به ویژه اطلاعات مشتریان را محرمانه تلقی و کلیه اقدامات مقتضی برای تضمین حفظ محرمانگی آن به  وسیله کارکنان خود را نیز اتخاذ نمایند. این تعهد تا پنج سال از تاریخ خاتمه قرارداد معتبر است. بدیهی است ارائه اطلاعات به موجب حکم قانونی یا دستور مقامات، از شمول این ماده مستثنی است. دیجی آفر حق دارد به صلاحدید خود خسارات ناشی از نقض این تعهد را محاسبه نموده و از مطالبات طرف دوم  کسر نماید.

ماده 14. واگذاری

طرف دوم  حق واگذاری جزئی و کلی حقوق و تعهدات خود را به  موجب این قرارداد به اشخاص ثالث بدون موافقت کتبی و قبلی طرف دیگر، تحت هیچ عنوانی اعم از نمایندگی، وکالت، صلح حقوق و سایر عناوین، نخواهد داشت.

ماده 15. قانون حاکم و نحوۀ حل اختلاف ( داوری )

این قرارداد مشتمل بر همه موارد و تعهدات و توافقات شفاهی یا کتبی یا ضمنی یا صریح پیشین می باشد و از زمان انعقاد به بعد تنها قرارداد حاکم بر روابط طرفین در خصوص موضوع خود می باشد.طرفین با آگاهی از مفاد این قرارداد اقرار در کمال صحت و سلامت عقل، نفس و اراده با احضار، اعتراف و با مطالعه نمودن و تفهیم کامل متن این قرارداد که طبق – بند در – تبصره در – صفحه و نسخه تنظیم شده و هرگونه اعتراض را از خود سلب نموده و باطل و مسموع می باشد.

مفاد این قرارداد و شروط تعهدات مندرج در آن برای امضاء کنندگان قرارداد قابل قبول و لازم الاجرا بوده و در صورت بروز هرگونه اختلاف در تفسیر، تعبیر و اجرای مفاد این قرارداد و سایر مسائل پیش بینی نشده بین طرفین قرارداد، حل اختلاف بدوند از طریق مسالمت آمیز و در صورت عدم حصول نتیجه ظرف مدت 72 ساعت از تاریخ بروز اختلاف به درخواست هریک از طرفین که با توافق یکدیگر موسسه حقوقی برنو ناجی گستران (به آدرس : استان خراسان شمالی ، بجنورد ـ نبش میدان فردوسی) را به عنوان داور مرزی انتخاب نموده و داور منتخب با امضاء ذیل، این قرارداد را قبول داوری نموده و مکلف است حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ ارجاع امر به داوری نسبت به حل اختلافات و صدور رای داوری اقدام نموده و به طرفین به هر ترتیبی که مقتضی دانست ابلاغ نماید و طرفین ضمن سلب اعتراض به رای داوری، توافق نموده اند و رای داور قطعی و غیر قابل اعتراض به شمار آورده و بلافاصله بعد از ابلاغ برای طرفین لازم الاجرا می‌باشد. این قرارداد در 15 ماده با تایید قرارداد مورد تایید قرار می گیرد و طرف دوم  با تایید این قرارداد متعهد بدان خواهد بود.